BPTK’s Biggest Loser

Ade seorang staf BPTK remind kan aku “Kalau keje kat sini bagi kaum perempuan akan kena 2 curse; pertama – yang kecik akan membesar dan melebar, kedua – yang tak mengandung akan mengandung ”.

 

Mula-mula tu aku gelak je dengar kata staf tu. Tapi lepas 4 bulan kat situ, baru aku paham kenapa dia cakap macam tu..

 

Aku start rasa macam betul la plak. Bermula dengan episod Kak As mengandung. Itu Ok la sebab benda baik Alhamdulillah. Aku pun tumpang happy. Tapi bila orang start komen aku makin melebar, naik rungsing jugak mak, nyah!

 

Tengah-tengah rungsing tu Angeline ngan aku joke tentang buat program BPTK’s Biggest Loser. Aku siap donate kan satu weighing scale untuk weigh-in session twice a month. Thursday is our exercise day. Once a month ada potluck day dan bawa healthy food to office to eat.

 

Pada mulanya, ramai kata nak join. Tapi bila hari kejadian, tinggal a few je datang. Tak kisahlah, yang penting aku nak jog bukan untuk lose weight, tapi untuk cardio exercise, move and tone my muscle and jiggle away the fat. Huhu.

 

Last Thursday kitorang jog macam biasa kat Taman Tasik Perdana after work. Tapi kali ni best sikit sebab Dr Rimah dah ajar a few tips taknak kasi boring masa jogging. So, hari Khamis tu balik agak awal sebab dengan tips Dr Rimah bagi boleh lari most of the time. Kalau tak lagi banyak jalan dari jog.

 

Last Friday pulak, kitorang buat pot luck dan bawak makanan sihat ke office. Dr Nur bawak sosej (boiled) dan roti, Angeline bawak salad dan buat garlic bread (sedap sangat homemade garlic bread kalau nak banding dengan Pizza Hut punye jauh panggang dari api), Kak As bawak Campbell’s Mushroom Soup dan aku bawak Honeydew.

 

fruits and veggies. eat healthy people~~

So people, let’s lead a healthy lifestyle. Eat right and exercise🙂

 

 

This entry was published on January 25, 2011 at 9:13 pm and is filed under food, friends. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

2 thoughts on “BPTK’s Biggest Loser

  1. ape tips utk xboring time exercise tu cik adik..kongsi2.

    • first: cari partner jogging yang boleh jog same pace ngan kita
      2nd: jog sambil sembang2, kalau semput time sembang tu maknanya jog tak ikut rentak yang sesuai dengan diri sendiri
      3rd: kat taman selalu ada tiang lampu, kira ikut@aim tiang. cthnya mula-mula 5 tiang lari, 5 tiang jalan. then bile dah mantap, boleh adjust ikut keupayaan sendiri.

      jangan lupa warm up dan bawak botol air elakkan dehydration.

      selamat mencuba dan cheers!happy jogging🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: