hari yang penat

PENAT?

Bila dinilai balik, bukan buat ape sangat pun.

Pagi tadi masuk lab buat TPN jap, then tercucuk tangan sendiri dengan jarum yang paling besar tu, saiz 18G tak silap. Jari berdarah-darah penuh satu glove tu. Terus keluar lab sebab takut jadi contamination source pada TPN tu. Mase tu panik sebab tengok darah banyak sangat. Kalau darah orang lain takpe. Ni darah sendiri. Hii.

Petang plak pegi ICU jap clerk case.

Bile dipikir-pikir balik, aku ni macam rileks saje. Harini just penat sket sebab berdiri lama time case-clerking tadi.

Boleh lulus ke PRP camni?Haih. Buat aku risau.

Bile bagitau Kak Laily dan En Hasrul, kata diorang, “Jangan risau, pasti lulus”.

Bile En Hasrul tanye aku Non protein calorie to Nitrogen ratio berapa? Tu pun aku tak boleh jawab. Ish malu saje duk kat TPN tapi itu pun aku tak pasti.

Time aku pegi ICU doktor ajak aku round skali. Tapi aku mengelak takut nanti die tanye soalan kaw2. Nanti takleh jawab.

At the end of the day, aku tertanye-tanye. Apa nak jadi ngan aku ni?

This entry was published on August 16, 2009 at 7:18 pm and is filed under life, work. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

2 thoughts on “hari yang penat

  1. hazlin on said:

    cik. tau la rindu kat cik abang nun, jgn le sampai cucuk tgn sendirik😛

Leave a Reply

