Getting used to this

Semakin hari, semakin aku dapat menyesuaikan diri.

Minggu ni aku baik-baik saje. OK lah. Kerja kat sini nak kata penat takde la penat sangat. Aku masuk lab buat TPN / IV admixture pukul 10. Tu pun lepas praktikal student dah swab LFC dan bersihkan the clean room. Haish, eventhough dah clean pun kene cleankan lagi.

jumpsuit yang takde saiz untuk aku. dah macam teletubbies dah.

jumpsuit yang takde saiz untuk aku. dah macam teletubbies dah.

Kalau time keluar plak depends on berapa banyak preparation kene buat utk hari tu. So far ni aku tak fully buat sepenuhnya pun. Aku buat satu-dua preparation je. Masih kekok lagi dengan techniques cam 45-90 degree, open window sume tu. Kesimpulannya abes paling lambat pun dalam pukul 2. Lepas lunch, aku melangut je kat Aseptic Dispensing Dept tu.

Kadang-kadang untuk isi mase-mase terluang tu aku pergi talk. Tak pun tazkirah pagi. Cume hari Khamis aritu aku  sempat ikut Kak Laily(U44) handle Methadone Clinic. Kat sini senior pharmacist sume tak menyombong. Aku suke. Diorang gak willing to ajar if kite tak reti. Dan diorang gak tak judge kita. Makes my day at ease a lot.

Aku kagum ngan orang yang join program Methadone Clinic ni. Walau ramai di luar sana yang banyak mencemuh, at least diorang MAHU berubah. Aku harap diorang boleh recover walaupun tak sepenuhnya, cukuplah untuk menjadi lebih baik dan tidak membawa kesusahan kepada keluarga masing-masing.

Dalam buku log PRP tu tulis untuk TPN kene clerk at least 30. Aku sempat buat 1 je last week. Tu pun sebab aku terlewat buat kad staf. Pegawai HR yang urus kitorang kene pegi BTN. Tanpa kad tu access to the ward susah sket. Khamis dah settle semua, so aku pun sempat clerk 1 je. Tu pun tak siap sebab tak jumpe patient tu nye med chart. Kene sambung clerk. Haih. Tak best la pegi clerk case sorang-sorang.  Dulu time belajar clerk dalam group. Rindunye time belajar. Heh.

muke aku nampak chubby. atau aku memang chubby skang ni?

muke aku nampak chubby. atau aku memang chubby skang ni?

Aku rindu jantung manisku. Tu je yang mampu aku luahkan. Selebihnya di dalam hati aku.

This entry was published on August 15, 2009 at 4:27 pm and is filed under life, love, work. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

6 thoughts on “Getting used to this

  1. dieyla on said:

    comel gile azie pakai jumpsuit tu. mmg betol2 mcm teletubbies! haha!

  2. azmira on said:

    salam..
    akak, kalo betul kak laily tu from pendang..
    cena nak contact ngan dya ek??

Leave a Reply

