Pening

Kadang-kadang kita boleh jadi pening dengan perangai manusia ni. Ye la masing-masing ade pandangan dan prinsip tersendiri.

Berikutan post saya di FB orang yang terasa dirinya makan cili tu pun call saye. Bagi salam pun tak, terus cakap “@#$%^ azie. Haritu aku cume gurau je ngan mu..bla bla bla”. Malas bercakap ngan orang yang saya label sebagai kurang matang itu saya terus jawab “whatever”  dan terus menekan punat end call.

Selang beberapa minit tu, saya dapat SMS. SMS ni berbau ugutan akan mencederakan saya. Terkejut kan. Saya tak sangka orang berpelajaran macam die ni (pharmacist soon-to-be) boleh jadi pendek akal macam ni. Saya reply je pada die negara ni ade undang2.  *sigh* Orang macam ni name saje pandai tapi yang pastinya tidak bijak.

Jap je lepas die puas mengutuk saya, die pun mintak maaf. Eh, peninglah dengan makhluk macam ni. Semalam saya tak marah sangat pun die mengutuk saye as long as my parents name tak di involve sekali. The last time tu die babitkan name mak ayah segala tu yang saye rase marah sangat tu. Die kate die bergurau, tapi bagi saya benda-benda sensitif macam nama keluarga bukanlah satu subjek yang boleh dibuat gurauan. Entah la. Different people have different way of thinking.

Kadang-kadang saya mencuba jugak paham ngan makhluk Allah ni sebab dia ni di consider as  anak yatim. Maybe the way he was brought up tu jadi different sket la sebab die takde one of the parents. Kesian jugak. Tapi bile dah melampau tu sape tak naik angin. Sabar aje laa. Tapi yang pasti, once orang tu dah sakitkan hati saya, saya akan tak nak ade connection dah ngan orang tu. It’s better to avoid that person before die akan hurt our feelings again.

FORGIVE sounds good, FORGET im not sure i could.

Fenin, fenin…….

This entry was published on July 29, 2009 at 11:24 am and is filed under friends, life. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Leave a Reply

